REVEDERE

Salut!!!

Sunt atât de bucuroasă că a venit vara! Nu pentru că aș avea ceva planuri deosebite de vacanță, ci pentru că sunt absolut îndrăgostită de zile lungi și pline de soare! Abia aștept să văd ce imi pregătește soarta pentru această perioadă frumoasă...

Dar nu sunt aici ca să vorbesc despre vară, ci mai degrabă despre luna Mai. Câteva săptămâni în urmă am avut minunată ocazie să ne întoarcem acasă, în Moldova, pentru o vacanță improvizată. Cel mai interesant a fost că nu am mers singuri, ci am luat cu noi doi prieteni pentru ca să le arătam și lor patria noastră. Este un sentiment deosebit să poți împărtăși cu cineva din altă țară viața ta de ACASĂ!!! Să le arăți unde ai crescut, unde ai învățat și unde te-ai format ca OM.

Zborul l-am avut seara. Demult nu mai zburasem pe "întuneric" dar oricum a fost frumos și deosebit. Am ajuns în Moldova noaptea târziu; obosiți, amețiți, dar mai ales, foarte flămânzi :). De aici începe toată aventura noastră. Au urmat 6 zile de vizite și revederi emoționante, descoperiri frumoase, dar și aventuri neașteptate.  Nu pot să nu menționez și multă- multă mâncare!!!

Prietenii noștri erau uimiți de foarte multe lucruri, de unele pozitiv, de altele negativ. Mă rog, suntem cu toții conștienți de ce avem acasă. Cu toate acestea, uneori remarcau niște lucruri care eu până acum nu le constatasem sau mi se păreau o normalitate. Căsuțele noastre micuțe și simple li s-au părut o poveste și au admirat cu mare plăcere simplitatea satelor! Pe lîngă case, le-au mai plăcut fîntînile și bisercile, care în Europa nu sunt la fel.  Au gustat numeroase bucate tradiționale, unele le-au placut, altele nu.

Partea cea mai interesantă au fost excursiile!!! Deși m-am născut și am crescut în Moldova, trebuie să recunosc că nu am avut posibilitatea și ocazia să văd toate locurile frumoase pe care le avem.  Astfel am profitat de aceasta săptămână ca sa-mi revăd locurile aproape inimii, dar în același timp să descopăr și altele nevăzute până acum.

1. Mănăstirea Saharna
Un loc liniștit și frumos care îți reduce pacea în suflet. Soțul meu a insistat să mergem și la cascada de acolo, deși traseul era semi-periculos. Ajungând acolo am constat ca cascada nu mai era cum am văzut-o pentru prima data, sau noi am crescut sau ea s-a micșorat?!

2. Cricova - orașul subteran
L-am descoperit în premieră și mi-a plăcut enorm! Este ceva deosebit să mergi cu trenuțul pe niște străzi late și lungi, iar în aer să plutească miros de vin - mirosul toamnelor noastre!!! Demult îmi doream să ajung acolo, consider că a meritat să aștept!!!






3. Chișinău
După 3 ani de studenție, recunosc că nu mi-a lipsit chiar mult acest oraș. Mă leagă multe amintiri de el - plăcute și neplăcute. Însă nu puteam să ratez ocazia să îl descoper din perspectiva unui turist. Sunt  locuri demne de admirat, noi însă nu putem să le valorificăm cu adevărat, pentru că crescând în acest anturaj sau ni se par ceva obișnuit, sau ajungem să le detestăm din mai multe motive. Ar trebui să învățăm să vedem frumosul în tot ce ne înconjoară!!!


4. Orheiul-Vechi
Demult nu am fost să văd Orheiul-Vechi în sezonul cald. Totul era înverzit și frumos. Iar străzile de țară, cu case și porți învechite ne-au teleportat în trecut. Am rămas impresionată, ca de fiecare dată cînd ajung acolo! Mă bucur că oamenii au început a descoperi potențialul economic și turistic al acestui loc, iar de fiecare dată când merg acolo, văd tot mai mulți turiști!!!

5. Soroca
Nu este atât de departe de Orhei, dar chiar nu am fost acolo de când eram elevă în clasa a II-a. Mai ales că acum au avut loc unele renovări. Am găsit vestita Cetate schimbată, dar frumoasă. Inconjurată de atâta verdeață, este atât de unică în felul ei!!!

Din păcate, nu poți face mare lucru în doar 6 zile. Regret  că nu am putut petrece mai mult timp cu familia, iar cu unii prieteni nici nu am mai apucat să ne vedem. Totuși, această revenire acasă a fost necesară!!! Ne bucurăm enorm că am putut să le arătam și prietenilor noștri viața din Moldova, iar acum când vom mai discuta sau povesti le va fi mult mai ușor să înțeleagă! Cu toate aceastea, aș vrea ca noi moldovenii să ieșim mai des, să vizităm în primul rând ce avem acasă, iar mai târziu să visăm la țări precum Turcia sau Grecia, pentru că dorința începe de la noi, dacă noi nu dorim, de ce ar dori un străin să descopere Moldova???

Mă bucur că am reușit să imi împărtășesc emoțiile,
Să aveți o vară cât mai specială!!!

Cu drag,
A.

PS: Las aici câteva poze, care ilustrează perfect excursiile noastre!!!






















Comments

Popular posts from this blog

Did you know that? Italy

Letter to Oliver

Tips on how to improve your English