Despre Paste

Inca un Paste pe care nu-l vom sarbatori acasa. Inca un an fara pasca si cozonac. Imi amintesc ca ultimul Paste pe care l-am sarbatorit in Moldova a fost in 2016. Anul acela trebuia sa lucrez la teza de licenta, dar am evadat pentru o saptamina la bunica in sat. Nu pot sa imi explic de ce, dar acea vacanta a fost minunata. Pentru ca eram impreuna cu sora mea, pentru ca era cald, pentru ca era Pastele si pentru ca il sarbatoream la bunica.

Cind a fost momentul sa ne intoarcem acasa am plins. Erau emotii pe care nu le puteam controla. Erau lacrimi de dor. Stiam ca peste citeva luni voi pleca de acasa, iar totul avea sa fie altfel. Aveam dreptate. Peste un an bunica nu mai era, iar familia mea s-a mutat din Moldova. Din aceasta cauza imi amintesc mereu cu drag de ultima vacanta la bunica.

E frumoasa viata peste hotare, dar cind vin sarbatorile e foarte trist.  Poate suntem noi moldovenii mai inapoiati, mai demodati mai simpli, poate nu stim multe lucruri, dar cind e timpul sarbatorilor totul e altfel. Si nu ma refer aici la mesele exagerate cu 100 feluri de bucate. Dar ma refer la simpla atmosfera de sarbatoare. Stim sa ne adunam cu totii la o vorba buna. Ne pregatim din timp pentru Paste sau Craciun. Gatim acasa o multime de bunatati si nu mergem la restaurant pentru "prinzul de Paste".

Nu stiu daca ma veti intelege, dar mie imi este dor de atmosfera de sarbatoare. Imi este dor de pasca coapta de mama si de invirtita bunicii. Dar fiind realista, ca chiar daca as pleca acum acasa, nu va mai fi ca atunci. Pentru ca timpul trece, oamenii se schimba! Numai casa noastra parinteasca ne asteapta singurica si trista.

Nu era scopul meu sa va intristez, dar sa va urez Paste fericit alaturi de cei dragi! Va indemn sa pretuiti ceea ce aveti si sa le spuneti cit mai des oamenilor din jur ceea ce inseamna pentru voi!

Hristos a inviat!




Comments

Popular posts from this blog

Did you know that? Italy

Letter to Oliver

Tips on how to improve your English