Despre carti

Salutare, dragi prieteni,

Astazi scriu despre carti. Recent  a aparut pe Facebook o noua provocare si am observat ca multi din prietenii mei au acceptat-o cu curaj. Iar timp de citeva saptamini wall-ul meu era plin de copertele unor carti frumoase, pe unele le-am citit, pe altele as vrea sa le citesc, iar de citeva nici nu auzisem pina acum.

Am acceptat provocarea si eu. Dar, tot amanand de azi pe maine am cam ramas in urma, iar azi am hotarit sa recuperez deviind in pic de la provocarea initiala. Totusi esenta ramine aceeasi, voi posta 7 coperte ale unor carti care m-au marcat si care sunt demne de a fi recomandate si altora.

1. Guguta si prietenii sai

Am aflat despre Guguta cind aveam vreo 6 ani. Si eram atit de curioasa sa citesc cartea despre el incit am plins vreo doua zile dupa mama ca sa imi cumpere carte cu Guguta. Era mare jale in casa, caci mama nu putea sa o cumpere. Dar l-a rugat pe fratele meu sa o imprumute de la biblioteca de la scoala. Asa le-am citit pe toate si mi-au placut enorm. Cata fantezie, cat farmec in aceste carti! Acum le caut  pentru biblioteca lui Oliver. Poate o sa vrea si el sa ii cunoasca pe Guguta si Ciubotel.
2. Frunze de dor

Desi primul lucru care l-am citit de Ion Druta a fost "Casa Mare" o carte care era la noi in biblioteca de acasa si care cu siguranta nu este scrisa pentru copii, am ramas intrigata si am continuat sa iubesc opera Drutiana. Nu imi amintesc cind am citit "Frunze de dor" pentru prima data, poate la scoala, dar stiu ca pina acum am recitit-o de vreo 3 ori. Cred ca as mai citi inca o data istoria despre Trofimas.

3. Pe aripile vintului

Am auzit despre Scarlett de foarte multe ori la tv. Dar aveam tocmai 18 ani cind am citit cartile pentru prima data. Sunt atit de captivante incit nu ma puteam rupe de la ele. Scrise frumos, cu emotii atit de vii! Incit la sfirsit m-am blocat. Refuzam sa accept acest final si speram sa gasesc o continuare desi eram constienta ca M. MITCHELL a scris doar doua volume. Cred ca este evident ca eram intr-al
9-lea cer cind am descoperit Scarlett de A. RIPLEY. Continuarea este scrisa atit de frumos incit se potriveste perfect cu volumele lui MITCHELL, iar eu mi-am gasit in sfirsit raspunsuri la intrebari. Frumoase carti, personaje puternice!

4. Zeita Orezului
Am citit aceasta carte recent. Am scris aici despre impresiile mele. Ma mira faptul ca am descoperit in mine aceasta pasiune pentru cartile din ASIA. Nu am citit multe, dar aceasta este una dintre cele mai frumoase.


5. Singur in fata dragostei

Recitesc aceasta carte cu drag. De fiecare data o inteleg altfel si imi place tot mai mult. Are ea un pic de magie simpla, dar care atrage. Acum ca mi-am amintit de ea vreau sa o citesc din nou.



6. Cel care ma asteapta

Am descoperit-o intimplator, dar am citit-o insetata in citeva zile. O carte frumoasa dar grea din pumt de vedere emotiv.

7. Harry Potter

Il ador pe Harry Potter atat in carti cat si in filme. Nu puteam sa nu includ in aceasta lista cartile lui J. Rowling. Sunt minunate si o admir foarte mult pe autoare. Nu e usor sa scrii o astfel de poveste. De unde sa se fi inspirat ea? As vrea sa stiu! Imi plac si personajele si locurile drscrise in carti. O adevarata poveste  care desi  a aparut ani in urma (1997), inca continua sa vrajeasca noi generatii.


Stiu ca conform provocarii trebuia sa postez doar copertile cartilor,fara recomandari, fara impresii. Iertata-mi fie indrazneala, dar nu pot sa nu spun nimic despre aceste carti. Nu pot sa nu imi exclam profundul respect fata de acesti autori, care au creat niste minuni!

Va multumesc pentru atentie,

Un 2019 plin de lecturi interesante,

Alina

















Comments

Popular posts from this blog

Did you know that? Italy

Letter to Oliver

Tips on how to improve your English